Groen!Plus bakt en kookt

21 februari 2006

Konijn op grootmoeders wijze

Ons ma die kon konijn bakken.
Ge moet weten dat wij al onze beestjes zelf kweekten,ja zo was dat vroeger op den buiten.
En ik kom van den echten boerenbuiten....Schorisse,in het hartje van de Vlaamse Ardennen.
Onze pa slachtte het konijn en de volgende dag bakte ons ma dat in boerenboter.
Ze bakte dat langs alle kanten mooi bruin legde er een takje verse thym en een paar laurierblaadjes op en goot er(met kleine teugjes) een "Rodenbach" over.
"Rodenbach" is een bruin bier met een bittere smaak.Vroeger was die brouwerij in Roeselare maar nu is dat elders.
Ik denk dat die "Rodenbach" haar konijn zo speciaal lekker maakte.
Maar ja een vers konijntje biologisch gekweekt (zonder dat ze het beseften,eigenlijk)met verse groentenrestjes uit eigen tuin.
Ik ga ook eens een konijn klaarmaken zoals ons ma dat deed....

2 Comments:

  • Ik heb nog nooit konijn klaar gemaakt,ikkon niet eten van de konijntjes die ik kende,maar nu ga ik het binnenkort eens,proberen,als ik een bio-konijntje gevonden hebt
    Tineke

    By Anonymous Anoniem, at 21 februari, 2006 22:04  

  • MOOI VERHAAL, JIJ HET KONIJN IK HET KLAARMAKEN...COMME IL FAUT.
    GR
    HARRY

    By Anonymous Anoniem, at 03 november, 2008 19:55  

Een reactie posten

<< Home